torsdag 18 september 2008

VAB....

Idag har jag tagit ut min första VAB dag. Hann gå upp och åka och jobba en timme innan Andreas ringde o sa att Ella var dålig. Var inte så överraskad med tanke på att Ella kräktes igen i natt, tror inte att vårdguiden hade rätt att det berodde på att hon varit förkyld utan hon har åkt på någon maginfluensa. Väl hemma så har min lilla skorpan gjort 2:an var femte minut när jag kom hem så till slut fick jag ringa vårdguiden. Var lite nojig eftersom Ella inte hade kissat och jag vet hur det blev sist när vi fick ligga på sjukhus i tre dagar när hon var magsjuk.
Vårdguiden ville att hon skulle kissa inom en timme annars fick vi åka in. Ella somnade på mig och ville inte ligga själv,o tre timmar senare kissade hon, skönt!!!
Tydligen var det 6 andra på dagis som också var hemma med magsjuka. Alla hade tydligen rätt när de sa att när Ella skulle börja dagis att hon skulle bli sjuk. Trodde nog att hon skulle hinna gå mer än 2 dagar innan det hände....

Inga kommentarer: