onsdag 3 september 2008

Tvillingmamma för en kväll

Har sjukt dåligt samvete. hann och jobba 1 1/2 dag innan jag blev sjuk. Känns jättejobbigt, att jag har varit hemma över ett år och när jag ska börja jobba hinner jag knappt börja jobba innan jag blir dålig och får gå hem.. Men det var tur att mina gulliga arbetskamrater skickade hem mig för jag fick världens feberfrossa och låg och skakade i soffan, läskigt. Tror att jag kommer vara hemma tills jag känner mig helt friskt så jag inte blir sjuk igen med tanke på att jag var sjuk förra veckan också.

Äntligen har Ellas namnlappar kommit, det första Ella sa var vov vov när hon såg hunden. Nu gäller det bara för mig att sy fast det i Ellas alla kläder...

Vi fick en liten extra tjej att ta hand om ikväll när hennes päron skulle på deras första föräldrarmöte på dagis. Ella tyckte som vanligt att det var roligt att få någon att leka med så det gick jättebra. Jag är jätteglad att Ella har fått en sådan gullig vän som Sigrid.
Ella har börjat med sin inskolning på dagis nu och den går jättebra som tur är. Måste säga att jag är avundssjuk på Andreas som får se hur det är där och vad vår lilla skorpa gör. Idag blev det lite sura miner när Ella inte fick gå och äta sin mellis när alla det andra barnen satt ner. Undra vad det beror på.. Inte att vi nästan alltid låter Ella ha en gående buffé.

Inga kommentarer: