tisdag 23 september 2008

Glassbilen

Idag har jag verkligen varit en riktig vuxen förortsmorsa och sprang ut i Andreas toffler till glassbilen när jag hörde deras lilla trudelutt. Köpte små mini glasspinnar som Ella hade fått smaka när vi var och grillade hos Mr T. Hon gillade dem skarpt så då kan man ju inget annat göra än att köpa dem så ens lilla skorpa blir glad.

Ella med en glass i handen och hennes nya nattlinne som jag shoppat idag. Shoppade faktiskt en kofta och en kjol till mig, men är inte riktigt säker på om jag ska behålla dem. Måste känna lite på dem och se.
Det var inget roligt när jag kom hem från jobbet idag. Först började allt bra när Ella och Andreas kom och mötte mig och Ella sken upp som en sol när hon såg mig och sa mamma men efter det var det bara pappa som dög. Hon ville bara vara hos Andreas och grät om hon fick vara i min famn, inte så kul för ett skört mammahjärta. Fick inte mysa någonting med henne alls och redan halv sju somnade hon i soffan. Vet inte om hon är sur och straffar mig och för att jag inte är hemma med henne eller kommer och hämtar henne från dagis.
Hoppas att hon är på bättre humör imorgon när jag kommer hem!!!
Känner mig ganska flitig ikväll, har hunnit med att laga mat, baka chokladmuffins och sprungit 5 km. Det var lite läskigt att springa i mörkret men nu känns det grymt skönt att jag gav mig ut istället för att sätta mig framför tv:n.

Inga kommentarer: