lördag 6 september 2008

Tess möhippa!!

Nu var äntligen dagen här för Tess möhippa. Har känts som den har varit på gång i flera veckor eftersom Tess blev sjuk den första gången vi hade planerat att överraska henne. Det känns skönt att jag inte behöver vara rädd för att försäga mig nu när vi jobbar ihop. Har flera gånger nästan sagt att när jag pratade med Damir så sa... Eller att jag vet mer saker om massa av Tess kompisar som jag inte borde veta.
Det hela började med en liten låda som dök upp inne på dekoration...


I lådan låg det ett brev med biobiljett, godis, läsk och chips. Eftersom Tess slutade redan kl 14 så var jag tvungen att hitta på något för henne att göra tills alla andra kunde komma så det fick bli Sex and The City filmen igen.. Försökte hitta någon salong som kunde ge henne någon lyxig behandling men det var fullbokat i princip överallt, alla vill tydligen bli vackra inför helgen.

Medans Tess tittade på film så passade vi på att pimpa bordet på kvällens lyxkrog, Soft Bar där vi skulle äta och dricka lite precis som vi gjort tusen gånger efter jobbet. Soft är vårat kära afterwork hak där ett glas vin kostar 35:-....

Tess "bröllopstårta" som också är en liten hatt. Men vi var inte så elaka att hon var tvungen att ha den på sig förutom på ett litet kort.

Efter att ha sett STC filmen så tyckte vi inte att det fanns något annat än en Cosmopolitan som kunde starta kvällen för Tess.
I väntan på maten så fick det bli ett litet test i hur bra Tess känner sin man och hon fick svara på ett antal frågor. Hon fick med beröm godkänt!! Och det resulterade i att hon fick en massa paket med överraskningar i av oss. Där i fanns bland annat sexiga underkläder, ett schlagerspel, en mina möhippevänner bok, ett presentkort på en kommande STC filmen m.m.
Som vanligt för mig och Tess så bestod maten av det säkra kortet Halloumiburgare, vi lärde oss en läxa när vi en gång skulle go little wild and crazy och beställde kycklingwok. Om jag säger att det var bland det läskigaste jag ätit är jag snäll, visste inte att kycklingfilé hade ben i sig och kunde vara helt rosa om man skulle äta det...

Dagen och kvällen till ära så hade både Cissi, Emelie och jag samma klänning på oss, eller jag hade en med samma mönster men inte riktigt samma modell men ni förstår hur söta vi kände oss..
Efter maten blev det lite schlagerspel där både Tess och hennes syster dominerade, Tess kom självklart på första plats och hennes syster på en andra plats.

Efter det var det fortsatte ett lite mindre gäng vidare till Golden Hits och väntade ivrigt på att schlagerbaren skulle öppna.

När Sclagerbaren äntligen var öppen så svängde vi våra lurviga resten av kvällen till dängor som Främling och Du ger mig bra vibrationer. Det var en grymt rolig kväll, och att så många som 14 tjejer och killar kunde komma var jättekul. Tyvärr var inte jag med och stängde stället eftersom jag varit sjuk i veckan och fortfarande hade grymt ont i halsen, jag lät som Bonnie Tyler på en limpa cigg och en liter Whiskey. Så jag hoppas att de hade fortsatt roligt under resten av natten...

Inga kommentarer: