söndag 14 september 2008

Mer söndag

Önskar att jag var ledig varje fredag till söndag, tänk att bara jobba fyra dagar och sedan mysa med familj och vänner i tre dagar. Är vi inte värda det??
Har haft en supermysig söndag efter en lite jobbig start, fick gå upp med Ella vid kl 2 på natten och hon ville sova på mig, kan inte säga att det blev så mycket sömn...
Men efter lite söndagsfrukost och lek bar det av till stan för att träffa min kära vän Anna och äta lite sushi. Är ganska avis på henne och hennes kille som ska åka till New York nästa vecka. Vill också åka dit igen!!! Tipsade henne om lite butiker och matställen som jag gillar, jag tror att hon och hennes kille kommer att få det sjuk bra i det stora äpplet. Längtar ännu mer till vår resa när alla runt omkring en reser. Men den som spar den har...
Ida och Mattias kom en förbi och tittade på vårat lilla hus för första gången. Tyvärr blev de lite sena så vi hann knappt träffas innan de for vidare hem till Norrköping och vi fick middagsgäster. Vi får hänga lite längre när vi åker hem nästa gång.
Familjen A kom på middag och det var så klart lika trevligt som vanligt, kändes lite trist att de var söndag och de var tvungna att gå hem tidigt. Det är så kul att Ella känner sig så hemma med dem och kan krypa upp i knät på både Tobbe och Tina. Och så är ju Sigrid en av Ellas bästa kompisar så hon hade ju också kul, även fast de hela tiden ville ha det den andra hade...
Kvällen avslutas med Mord i sinnet och min favoritpsykolog Tony Hill, kan inte bli mycket bättre. Eller jo om det skulle vara söndag igen imorgon istället för måndag.

1 kommentar:

Anna sa...

tack för tipsen hjärtat,
tror vi kommer få det fantastiskt!