onsdag 10 september 2008

Ella abstinens

Pratade med Andreas idag och han sa att Ella hade varit jätteledsen när han lämnade henne i morse. Är lite orolig på hur inskolningen på dagis ska gå eftersom Ella har varit ledsen mycket. Nästa vecka ska ju allvaret börja och hon ska vara hela dagar på dagis och man vill att hon ska trivas och inte vara ledsen hela tiden. Som tur var hade dagen blivit bättre och Ella hade kunnat både äta och sova så det känns skönt. Det är tur att det är Andreas som tar inskolningen, vet inte om jag hade klarat att lämna henne om hon grät och sa mamma med utsträckta armar. Andreas är mycket starkare än mig, är lite för blödig när det gäller sådana saker...

Var tvugen att shoppa lite söta saker till min skorpa, en liten lappjeanskjol i organic cotton och en gullig t-shirt också i organic cotton med hästar på, kanske för att stilla mitt dåliga samvete att jag har börjat jobba och att hon börjar på dagis, mycket på en gång..

Tess och jag försökte igår att uöka min tomma höstgarderob men efter en massa affärer så kom jag bara hem med en klänning från Monki som jag efter ha prövat ytterliggare en gång hemma kände mig som jag hade på mig en formlös säck.. Den ska tillbaka imorgon, tyvärr eftersom min garderob fortfarande gapar tom. Men jag lever på hoppet, imorgon kanske den perfekta klännigen kommer in på jobbet... Eller??
Är bara inne på min andra jobbvecka men känner att det nog kommer att ta ganska lång tid innan jag ställer in mig på att inte få träffa skorpan så mycket. Känner att helgerna kommer vara ännu mer värdefulla nu!! Mera helg åt folket!!!!!


1 kommentar:

Martina sa...

Jag som tänkte anlita dig som personalshopper åt mig.. :-)
Vad lik Ella är dig på kortet med hästt-shirten!