söndag 12 oktober 2008

Nature and sh#t

Efter ett litet morgonbad var det dags för lite frukost innan det bar av till de norra förorterna och dagens äventyr.
Det blev ett lunchstopp hos familjen Turner. Det var mysigt att tjejerna äntligen fick träffas igen!! Vi får se till att de träffas oftare i framtiden så de inte glömmer varandra, vännerna från mammaledigheten.

Hela familjen Häggqvist.

Nästa stopp på söndagsutflykten var en 4H gård utanför Täby. Efter lite fika i solen så ville tjejerna hälsa på djuren.

Ella bland alla getter.

Molly på språng mot nya äventyr.

Grisarna tog ett litet lunchnap.

Tjejerna snackar lite om dagen och vad som ska ske senare.
Det var verkligen härligt att vara ute i all nature and shit i solen och Ella gillade att man kunde klappa massa djur. Det var inte för inte som hela stället var fullt av småbarnsföräldrar med deras kids. Vi bestämde att det här får vi verkligen göra fler gånger, kanske tom nästa helg om det blir fint väder.
Vi tog oss en litentur till Täby C för att kolla lite butiker och kanske hitta något som stackars jag kan sätta på mig och jobba i men det var ingen hit. Måste säga att det centrumet inte var något kul eller hade några roliga affärer. På vägen hem så kände vi att vi nog var värda lite Palmyra... Världens bästa kebab och fallafel ställe. Ella gillade nog det beslutet eftersom hon fick en klubba.

Ella fick en ny tröja i den glada färgen grått!! Vi kände bara att det var en bra färg till dagis eftersom de inte får ha haklapp och inte bara serverar mat som är fläcklös...


Jag var lite vuxen och lagade måndagens middag eftersom jag ska träna imorgon. Det blir en supergod indisk kycklinggryta. Skönt att bara kunna värma när man kommer hem från jobbet.

Efter att ha varit så vuxen och duktig så kände jag att jag nog var värd lite belöning..

Inga kommentarer: