söndag 19 oktober 2008

Back to the 80 ties


Hemmagjord pizza!!

Dagen började med en massa mys i sängen hela familjen, det är så härligt när Ella kryper upp och myser med en och vill ligga sked. Tänk om man hade det så lugnt och härligt varje morgon och får ha det så mysigt som man har på helger. Ytterliggare en anledning till att det ska vara fler helgdagar åt folket!! Jag var lite duktig och gick och tränade lite step. Har börjat gå tre gånger i veckan nu men snart ska det blir mer...
Efter det blev det en liten tur till Sickla och shoppade lite men inge till mig utan bara till Andreas och Ella.

Vi blev senare bjudna till la familia Appehl på hemmagjord pizza och även egen gjord pizzasallad, det var som vanligt hur gott som helst. Jag hade tänkt att ha mig en kladdkaka från min underbara bok Leila bakar men det var en liten skorpa som hade satt upp ugnen från 150 grader till 250 grader, så efter några minuter ser jag hur det ryker från ugnen och en svart frisbee är det som jag plockar ut istället för en underbar kaka. Så det fick bli en sväng förbi ICA och köpa med det säkra kortet Benny&Jerrys glass.

Ella tyckte också om att äta glass.


Ellas nya hatt..
Kvällen fortsatte i 80-talets tema så efter maten blev det film, chips och godis. Det var verkligen länge sedan som man såg på film hos någon annan och jag fick lite tonårsvibbar. Filmen var så där men sällskapet och kvällen var som vanligt till 100% lyckad.



Inga kommentarer: