torsdag 2 oktober 2008

I´m back...

Nu är jag tillbaka... Andreas har varit på konferens så jag har provat på att vara ensamstående mamma ett par dagar. Måste bara säga att jag är så grymt imponerad av alla som är ensamstående på riktigt. Att de får allt att gå ihop och bara orkar med är galet mäktigt. Efter fyra dagar så kände jag att det var underbart att inte vara ensam längre. Måste ge en grymt stor eloge till både Andreas mamma och pappa som har hjälpt mig massa med lämning och skjuts till en mamma som inte har körkort...
Helgen spenderades i Norrköping eftersom min morfar fyllde 90 år. Han spelar fortfarande pingis och är hur pigg om helst, det är så man vill vara som 90- åring. Vi hann också med att träffa lite vänner och käka mat, det var mysigt. Min mamma tog Ella så vi kunde sitta och äta både jag och Andreas samtidigt och bara prata och dricka vin.
Jag och Andreas måste verkligen komma iväg bara vi två, vi har fortfarande inte firat vår bröllopsdag.. Det var över ett år sedan vi var ute på tu man hand och bara myste. Vi måste bara hitta tid till det och barnvakt till Ella. Tycker vi är värda lite TLC- tid.


Vi hann också att besöka lite loppisar och fyndade lite stolar till vårat kök och lite kläder till mig. Tänk om man fick gå på loppisar varje dag det skulle vara härligt. Och på Bra Begagnat är det billigt, stolarna kostade 40 kr styck och de två dräkterna jag köpte till mig kostade 90 kr styck, inga Beyond Retro priser.
Det var trevligt att vara hemma och träffa släkten och mina bröder, det var alldeles för länge sedan. Det som var synd var att vi var tvungna att åka hem tidigt eftersom Andreas skulle åka på konfa.


Ella och jag myser i trädgården hemma!!


På söndagen provade jag jag även på att vara ensamstående tvilling mamma när Sigrid kom och hälsade på. Hennes mamma och pappa var och städade fint på hennes dagis. Tjejerna levde rövare och lekte en massa, jag tror Ella var jätteglad att hennes kompis var på besök.

Drickapaus.

Tjejerna äter glass.

Min söndags middag, pommes med ketchup och vitlökssmör, mums!!

Ella ville ha tröja och skinnjacka när hon skulle gå och lägga sig...

Ellas nya höstjacka. Vi kände att hennes katvig jacka som är ljus inte riktigt klarar mer en ett par minuter på dagis. Tycker inte om att skicka iväg Ella smutsig på morgonen och kan inte riktigt tvätta jackan varje dag. Så det fick bli en liten denimskaljacka från polarn.
Tycker att det är synd att det bara är polarn som har funktionskläder eftersom de inte är direkt billiga..
Det blev en liten mössa också...
Fick åka på en liten emergency shopping eftersom de på dagis vill att Ella ska ha body på sig, men hon är ju en stor tjej nu så jag har ju slutat med det. Inte för att det görs så mycket bodys för en ett och ett halvt år gammal tjej heller. Hittade till slut små bodylinnen som hon kan ha under sina tröjor. Visste inte att man var tvungen att klä sin tjej som en bebis och inte som en tuff liten tjej som hon är.
Bakade lite inför det lilla kalaset som jag ska på imorgon, chokladmuffins med nutella och maltesers. Hoppas att Tessan blir glad!!

Ella är hungrig som en varg när hon kommer hem från dagis, det räckte inte med en korv med bröd och en macka utan även yoggi. Vi har bestämt oss för att ha små matlådor färdiga så vi kan värma eftersom hon vill ha mat samma sekund vi kommer hem. Då kanske vi slipper att skorpan blir ledsen när hon väntar på mat..

Min nya bok... Längtar efter att baka.















Inga kommentarer: