lördag 11 oktober 2008

Frisörbesök


Morgonen började bra men lite tidigt, vid 6 vakande Ella och efter att ha rumlat runt i vår säng i en timme så gick vi upp. Ella har lärt sig att sätta på dvd:n själv och trycka på play så att hennes kära teletubbies kommer på. Nu gäller det bara för oss att lära henne att gå helt själv i trappen och fixa sin egen frukost så kanske man slipper gå upp före tuppen på helgen..
Efter att jag varit lite duktig och tränat, som antaglgen var tur med tanke på hur mycket mat vi åt senare under dagen och kvällen, så bar det av till frisören. Min kompis Mallan har ju börjat jobba på en salong på Östermalm!! Jag är jätteglad att hon har börjat jobba här även om hon i veckorna pendlar till Göteborg där hon bodde förut så är hon i alla fall lite närmre mig.
Skönt att ha både sin vän och frisör i rätt stad, helst eftersom jag inte gillar att gå till frissan, det är nästan som att gå till tandläkaren. Det kanske har attgöra med att jag har alltid haft långt hår och ganska tjockt i en kombo med lockar och en person som är grymt håröm, inte så bra med andra ord.

Ella fick sitta i mitt knä och bli lite tjusig i håret. Kändes som att vi satte ribban på rätt nivå när vi klippte vår dotter på 16 månader på en salong på Östermalm.

Så här fin blev skorpan!!

Mina älsklingar bland löven.

Ella gillade att springa omkring bland löven och käka korv.

Världens bästa frisör enligt både mig och Ella.

Lite nya skor till mig.

Och ett par stövlar...
Efter frisören blev det en liten sväng in till stan och vi fikade och shoppade en skvätt.
Kan verkligen sakna att bo i stan ibland nu när man bor i förorten. Det kan vara så mysigt att promenera omkring och titta på saker och slinka in på något litet ställe och ta ett glas eller två. Men det är klart att det lockar inte riktigt lika mycket nu när man har en liten tjej som inte vill sitta i vagn och rymmer om man sätter ner henne i en affär att vara inne i stan lika mycket.
Senare bar det av till min bror och hans tjej Cathinka och lilla Ludvig på lite mat och vin. De bjöd på en egengjord riktig chili som var grymt god, jag åt så mycket att jag trodde att jag skulle spricka. Fick lägga mig ner på sängen och schosta när jag kom hem.
En grymt lyckad dag, vill bara att helgen ska vara längre!!








Inga kommentarer: