torsdag 30 oktober 2008

Hata sjukhus

Eftersom jag har haft sjukt ont i huvudet sedan i fredags så igår ringde jag till vårdcentralen och fick en akuttid. Efter massa tester och så fick jag en remiss till neurologenhuddinge sjukhus. Andreas skjutsade mig och jag var där vid halv 1. Efter massa andra tester i underkläderna när jag skulle gå på tå, sitta på huk och massa andra saker kunde de konstatera att det inte var hjärnblödning eller hjärntumör. Efter fler tester så fick jag en spruta med stesolid i armen som skulle hjälpa mot huvudvärken och fick ligga i ett rum och vänta. Att ligga ensam i ett vitt rum med bara en metro som underhållning som man läst är inte direkt roligt och man kände sig ganska liten... Det är jobbigt och bli vuxen och göra sådana här saker ensam.. Tyvärr blev det inget bättre av stesoliden så jag fick en större dos och en spruta med voltaren utan större effekt så efter att ha varit på vårdcentralen och sjukhuset mellan kl 11 till kl 20 på kvällen fick jag åka hem utan att de visste vad som är fel på mig. Ska höra av mig om en vecka om det inte går över... Det känns ibland som att det är ett standardsvar som läkare säger när de inte vet..
Är sjukt trött på att ha ont i huvudet..

Inga kommentarer: