torsdag 7 augusti 2008

Bomulls äventyr

Var tvungen att visa hur duktig Andreas har varit och att vår lilla sagobänk snart är klar. Det tar sig för byggare bob...


Efter mycket om och men kom vi efter en veckas arbete iväg till Norrköping för både gå på möhippa och träffa massa underbara vänner som jag har saknat. Kan inte fatta att hela sommaren snart har gått och jag har bara varit där en gång. Var tar all tid vägen och vem kan jag prata med för att få den här sommaren att räcka lite längre??
Norpans möhippa blev väldigt lyckad, tror inte att hon förväntade att jag skulle komma eftersom jag bor i Stockholm och har barn men det tycker jag är en trist ursäkt. Klart att man kan komma fast man bor i en annan stad och har barn, man blir ju inte personlighetsförändrad för det.. Tyvärr glömde jag kameran hemma så det blir inga fina bilder av den blivande bruden förrän nästa helg när den stora dagen stundar.
Kvällen slutade inte förrän halv fem på morgonen för mig, tror inte att jag har varit ute så länge på snart tre år, shit vad jag är trist. Men dagen efter blev jag väckt innan nio så jag tror att det är en stor orsak till att detta inte händer med så stor frekvens.

Söndagen började med en liten utflykt till Jonas landställe i Sandbryggan. Han håller precis på att bygga ett eget hus på samma tomt som sin mammas och pappas hus. Blir lite avundssjuk på att varken mina eller Andreas föräldrar har något litet ställe man kan låna, det skulle vara lite mysigt. Kvällen slutade med en ris fest för Ella..

Mera ris...

Ellas fina födelsedagspresent från Jonas och Vickan, tror hon får ha den första dagen på dagis..

Som tur var hann vi också och träffa fina Majken, mitt termosbarn och hennes mamma Mia. Jag önskar just nu att min fina vän bodde här i Stockholm hos mig istället för i Norrköping. Jag saknar henne när vi inte träffas och fast det inte är hundratals mil ifrån varandra så känns NKPG alldeles för långt bort. Jag önskar att hon bodde på samma gata som mig!!!

Ella provade lekparksutbudet i min gamla hemstad men jag tror att varmkorven fick högst betyg i alla lägen.
Vi hann också med att gå på massa loppiar och leta efter mina små missions men det fann vi inte men en massa annat såsom filt, stolar, brickor och en liten docksäng till Ella. Älskar verkligen loppisar, skulle kunna åka runt på massa loppisar och fynda hela dagarna.
Det blev många mysiga middagar under vår lilla homecomeing, en av dem var hos Ida o Mattias i fina Ocka. De ska sälla sig till vår skara och bli föräldrar i Oktober, kul med fler päron att hänga med när våra små skorpor senare blir lite större. Det var grymt mysigt att träffa dem igen, önskar bara att det kunde ske lite oftare. Det var deras bröllop vi skulle på samma dag som Ella föddes.. När man förrän gång skull blir bjuden på ett bröllop vad händer då?? Jo man föder barn samma dag.. Men ska man missa ett bröllop så tror jag inte det finns något bättre än att få träffa sin dotter för första gången.
Vi avslutade med flaggan i topp med Vickans ribbs och massa gott vin ute på Jonas land innan vi styrde tillbaka till viva Stockholmo och det underbara internet...

Inga kommentarer: