söndag 24 augusti 2008

131 års kalas

Innan det var dags för födelsedagskalas så bar det av en tur till Stinsen och vi köpte en vinteroverall till Ella. Hoppas den kommer vara lagom tills snön kommer, om det kommer någon i år.. Det hoppas jag så jag äntligen får åka skidor igen, har inte åkt på två år.
Första kalaset var hos Klara en släkting till Andreas som fyllde 100 år!! Det var kanske inte ett kalas i riktigt min smak eftersom prästen från församlingen var där och både pratade och sjöng..


Nästa kalas var hemma hos Sara och Filip, Sara fyllde 31 och bjöd som vanligt på grymt god mat. kommer ihåg en marängswiss som hon gjorde för tusen år sedan men det var den godaste efterrätt jag ätit. Tror att Ella gillade det här kalaset bättre eftersom hon fick hänga med två av sina fina vänner Molly och Filip.
Måste erkänna att jag kände mig en aningens trött efter att ha gått på två kalas dagen efter en kräftskiva och att Ella vaknade tusen gånger på natten och inte lät sin mamma sova något gjorde nog inte saken bättre.

Inga kommentarer: