fredag 14 november 2008

Night from hell

Tror jag har haft en av de värsta nätterna i hela mitt liv. Värken i mina bihålor blev bara värre och värre, det kändes som någon antigen slog med en hammare med full kraft på mina stackars små hålor eller att någon körde upp en kniv genom tänderna upp i bihålorna var femte sekund. Tyvärr hjälpte inga värktabletter heller, det enda som fick smärtan var bli bättre var att sitta under en handuk med ångande vatten. Kände mig precis som den där gamla reklamen där en gubbe sitter och gör samma sak och säger något i stilen med att kvinnor pratar om att föda barn men de vet inget om en manlig förkylning....
Sov knappt en blund i natt, vill verkligen bli frisk nu!!! Som tur är har jag en snäll bror som även är läkare som kunde fixa en nässpray till mig som gjorde att smärtan inte är riktigt lika illa!!! Nu väntar jag bara att antibiotikan ska ta död på alla baciller så att jag ska känna mig bra.
Frågan är ju bara när jag blir frisk hur jag inte ska bli sjuk igen. Jag kan ju inte sluta hänga med min skorpa, vill ju pussa och mysa med henne även om hon är sjuk. Tänkte inte att jag också skulle vara så mycket sjuk första året Ella gick på dagis. Försöker ju vara nyttig och äter mycket frukt o grönsaker och tränar minst tre gånger i veckan. Vet inte vad jag mer ska hitta på för att inte bli sjuk, ett nytt immunförsvar??

Inga kommentarer: