lördag 21 februari 2009

BB och Sukiyaki

Vi åkte för att träffa lilla pyret på BB, är så himla glad att jag fick träffa henne innan jag åkte. När Ludvig föddes så var jag i San Fransico med jobbet och Andreas fick träffa honom innan mig...

Kan inte fatta att skorpan har varit så liten, eller ännu mindre eftersom pyret både vägde mer och var längre. Nu är hon stora tjejen!!


Nästa stopp på vårat lördagsäventyr blev Gröndal hos min kära bror och hans tjej Cathinka. Ludvig och Ella lekte med briotåg resten av kvällen. Tycker det är roligt att de börjar kunna leka mer med varandra ju äldre Ella blir.


En liten brandtjej..


Ella chillar i soffan och kollar på melodifestivalen, men hon tyckte att startfälten var lite skralt denna gång och hittade inte riktigt en favorit.


Som vanligt hos Casa Wallström/Hauger så bjöds det på underbar mat. Den här gången blev det sukiyaki med sake.


Efter det fick Ella hjälpa till med efterrätten, semlor. Tror att hon kommer bli en riktig sockerbagare som jag..


Cathinkas hemlagade semlor, sjukt goda!!


Tyvärr slutade kvällen mindre lyckat, Ella kräktes ner hela mig och vi fick åka hem. Tror att det kanske hade något med att hon hade vaccinerat sig tidigare på dagen och småätit en massa hela kvällen.. Som tur var blev hon snabbt pigg igen!!

1 kommentar:

Rose-Marie sa...

Vilket jättebra kort på dig och lilla bebisen!

Allt kommer gå jättebra i Moskva och tiden kommer bara att flyga iväg och sedan flyger ni till Thailand. Så du behöver inte ha resfeber!

Kramar

Rosie