söndag 7 december 2008

Glöggfest

Bakade lite saffransbiscotti a´la Leila som vi hade med oss som present tillsammans med en flaska glögg till familjen Appehls glöggfest.

Ella ville gärna hjälpa till att städa, tror jag får köpa en liten soppborste till henne så kanske hon kan hjälpa till och städa nästa gång.


Astrid och Sigrid fikar.



Andrej leker.
Det var trevligt att träffa alla från den pappagruppen som jag brukade hänga på under min mammaledighet igen. Det var ett kul initiativ av familjen A att bjuda in oss alla och ännu trevligare att hela festen flyttades till den här helgen så att vi också kunde hänga på.
Ge mig mat nu!!


Förutom en massa glögg och lussebullar, peparkakor med mögelost, stuvor, mjuk pepparkaka med lingongrädde och en massa julgodis så bjöds det även på chili con carne på kvällen och en massa gott vin.

Tjejerna är redo att äta..
Medans vi var och hade glöggmys så tickade Tobbes Thailand räknare ner till 99 dagar.. Så nu är det inte alls långt kvar tills vi åker.... Tyvärr känns det fortfarnde sjukt långt bort men jag längtar dit, skulle vara grymt skönt att åka nu men den som spar han har eller inte...
Hela dagen och kvällen var precis som vanligt sjukt trevlig, känner däremot att det är verkligen på tiden att vi står för kalaset nästa gång, tror vi börjar ligga på minuskontotnär det gäller middagar.




Inga kommentarer: