fredag 11 juli 2008

Illbatting

Efter en lunch med Andreas som hade skjutsat oss till Skärholmen, jag och Ella trodde att busstrejken gällde här ute också men det är klart att det gjorde ju inget heller att få lite skjuts.
Dagens mission var att handla födelsedagspresenter till både Mallan som kommer på middag ikväll och till Angelina, som vi ska på 1-års kalas imorgon.
Först var allt frid och fröjd, Ella och jag busade efter lunchen och lekte kurragömma vid massa gröna wannabee bilar. Men sen när det var dags att ta tag i dagens uppdrag, då kan man säga att Ella inte riktigt spelade i mammas team. Hon bestämde helt klart vart vi skulle gå och hur många gånger vi skulle besöka just den butiken. Måste säga att Ella har bra smak för Monki blev en favorit med ett x antal besök. När klockan började närma sig tre och Andreas snart var på väg för att hämta upp sina tjejer fick jag spänna fast en skrikande ostbåge i vagnen för att leta efter presenter. Kände mig en aningens uttittad... Tror inte jag åker till ett köpcentrum eller till stan utan sällskap av en annan vuxen och gärna en liten lekkompis till min illbatting också..

Inga kommentarer: