lördag 4 april 2009

Москва del 3 Bilder

Det fanns självklart bara en vodka att ha med sig hem..
De svenska Matrjosjkas - mina kära arbetskompisar som gjorde att jag klarade att vara borta från min familj!! Tack tjejer ni är bäst!!

Till och med mjölken ser så skönt 70-tals snygg ut. Jag som gillar att gå i mataffärer tyckte det var underbart med alla sköna kitschiga förpackningar.


Köpcentrumet där H&M öppnade.

Här tillbringade vi många timmar..

Rysk mat blev aldrig någon favorit så det var på KFC vi käkade lunch varje dag, med hjälp av teckenspråk och lite pantomim kunde vi beställa..

Men på kvällarna hittade vi en bra japansk restaurang nära vårt hotell där vi käkade middag så vi inte skulle få skörbjugg av alla kycklinghamburgare..

Glada tjejer på väg till rysk marknad.

På vägen mot marknaden..

2009 och inte 1979..

Tjejerna spanar efter ryssmössor.

För mig som älskar Matrjosjkas var den här marknaden helt underbar, det var här som jag spenderade mina pengar och nästan hela vår lediga dag..

Tunnelbanan.

Vi hittade ett fint fik i närheten av vårat hotell som inte bara hade underbara bakverk utan också gratis wi-fi.


Min kära Dotti som agerade surrogatdotter åt mig så att jag inte skulle sakna Ella så mycket. Sofia gjorde ett bra jobb och hade rätt när hon sa att jag inte skulle tillbringa någon tid på hotellrummet. Tack Dotti!!

Röda Torget i dagsljus.

2 kommentarer:

Rose-Marie sa...

Så trist ser ni inte ut att ha haft det!

Kramar

Rosie

Rose-Marie sa...

Hej Sofia,

Inte visste jag att du var SÅÅÅ förtjust i apan!!!

Nu förstår jag varför mina sms kommer till hemtelefonen. Ditt mobilnummer har återigen försvunnit från min mobil. Kan du skicka numret igen, tack.

Krya på dig

Rosie