måndag 12 oktober 2009

Sockerbagarhelg

Kände att det började bli dags att baka lite till Anna och Petters bröllop med tanke att det bara är 2 veckor kvar och jag ska stå för "wannabee bröllopstårtan" i form av muffins i olika smaker, citronmaräng, choklad och blåbär.. Själva fixningen med frosting och allt annat väntar jag med tills samma dag.
Ellas favoritfärg är ju rosa, även om jag skulle önska att den vore någon annan, så här är hennes nya jacka som hennes snälla mormor fixade från Norrköping eftersom den var slut i hela Stockholm, tydligen är Ella inte ensam om sin favoritfärg..

På lördagen efter bakning och lite träning så åkte vi in till stan för att vara lite moraliskt stöd i Annas bröllopsshopping. Ella hittade en fin sparbössa på Urban Outfitters i form av en glass som hon även provsmakde på..

På söndagen bleb det nästa smak som stod på listan choklad med hackade chokladbitar i.. Så efter 2 dagar hade jag fått ihop runt 100 muffinsar..

Så det var väldigt skönt att bli bortbjudna på lite söndagsmiddag hos min bror, Cathinka och Ludvig. En hedlig tacokväll, väldigt trevligt!! Ella åt en barnpizza innan vi åkte men kunde ändå toppa upp med lite pannkaka..

Kusinerna lika som bär..

1 kommentar:

Rose-Marie sa...

Vilken fin jacka - guldstjärna till Mormor!!!

Rosie