onsdag 23 september 2009

Fröken Lassbos möhippa

Tidigt på lördagsmogonen drog jag iväg min sjuka kropp till Reimersholme för att möta upp Sara, Stina och Anna K så vi kunde kidnappa Anna..
Det fanns inte en chans att jag skulle missa Annas möhippa hur dåligt jag än mådde..
Vi var utklädda till cheerleaders, fråga snälla Anna K som ville att vi skulle vara det varför.., ville inte riktigt visa bilder från det här...

Gunnar, 9 veckor, möhippans yngsta deltagare och Emelie.

Resten av gänget mötte upp oss vid Slussen där vi tog bussen till Gustavsberg för att fortsätta äventyret. På bussen blev det bubbel och lite quiz för Anna så hon kunde vinna lite drinkbiljetter för att kunna "betala" för dricka under dagen.

I en park vid porslinsfabriken dukade vi upp brunch. Massa god mat och underbara morotsmuffins som Sara hade bakat..

Vi åt och drack en massa gott och bara umgicks, grymt trevligt.

Porslinsmålning var nästa punkt på agendan denna dag. Vet inte om jag hittade min inre konstnär men det "bidde" någon slags tallrik i alla fall..

Sedan åkte vi till Skevik Gård där vi tillbringade resten av möhippan.

Den här underbara utsikten njöt vi av när vi satt på verandan till "bastustugan" och åt och drack i det härliga sommar vädret.

Macarons som jag hade gjort till efterrrätt.

På verandan till stugan åt vi lite lunch och körde lite musikquiz för Anna.

Termosar med Cosmopolitans var andra delen av min efterrätt.

Efter lite bad och bastu, för de som inte var sjuka.. så var det dags för att svida om för kvällens middag. Så här fina var våra rum.

Hela möhippegänget..

Fina Anna!!

Förrätten, en laxtartar.

Svamprisotto, sjukt god..

Cheesecake..
Kvällen fortsatte till kockan 5 på morgonen... Det var en grymt bra möhippa och jag är jätteglad att jag kunde vara med trots jag var sjuk, skulle aldrig velat ha missat den här dagen!! Längtar till bröllopet.

2 kommentarer:

Blivande frun sa...

Jag är så glad att du var där hjärtat! Äntligen fick vi möhippa tillsammans du och jag... Så fina cheerleaders som mötte mig i hallen, du behöver inte skämmas för de bilderna! XOXO

Lovisa sa...

det var så otroligt roligt!! vilken lyckad dag! kram Lovisa