måndag 13 juli 2009

22 dagar

Ella tar en tur med sin hoj.


Koja!!

Vår nya trädgårdsmästare är en riktig svartjobbare och tar bara betalt i "pips" så snart kanske vi har lika fin trädgård som familjen Appehl som Ella fick skottskärran av.

Gräva, gräva..

Pimpade mitt lilla loppisfynd så att Ellas docka fick någonstans att sova.

I väntan på det perfekta loppisbordet och stolarna fick det bli IKEA och lite färg.

Älskar vår trädgård och tror våra vänner också gör det, i alla fall när det vankas grill. Emma och Rikard tog sina cyklar och kom ut till förorten.

Rikard blev lite av en favorit och fick till och med leka lite hårfrisörska.

Jag och Ella tog tåget till my hometown för att hänga.

Efter en helkväll ute med Mia som började med en drink slutade med en tur till både Munken och Pub Wasa plus efterfest tog vi en tur med Mia och Majken till Folkparken för att leka lite.

Finaste Majken, Mia upp i dagen.

Rymling.

Glasspaus..

Innan jag och Ella avslutade vårt äventyr i Peking passade vi på att ta en sväng till Vasaparken.

Esther Williams.

Bad hos farmor och farfar i värmen.

Sigge kom och hängde lite hos oss medans mamma och pappa städade dagis.

Poolhäng.

Sara, Filip, Molly, Tessan och Howard kom på lite grill och invigde Ellas nya utemöbler.

Grillkväll.

Filip, Molly och Ella valde tv och chips..

Jag fick en jättefin morsdagpresent av Ella och Andreas, biljetter till Ternheim och Thåström på Långholmen, familjen Appehl, Tor och Anna följde också med på en grymt bra konsert. Visste inte att Ella hade sån koll på att jag gillar Anna Ternheim.. Hon inledde med Shoreline som hon sist glömde bort melodin till så jag var grymt glad. En underbar kväll.

Vi tog en tur till Siggesta Gård för att både titta på djur och min personliga favorit - loppis eller rättare sagt bakluckeloppis... Inget av det var någon höjdare så jag tror att Ella tyckte att lunchen var det bästa..

På hemvägen blev det ett stopp i Gustavsberg för att handla lite. Tror att Ella ville att vi skulle köpa andra saker än det vi gjorde...

Söndagsturnén fortsatte till norrort och familjen Turner med fika, såpbubblor och massa lek. Blir grymt sugen på att fixa ordning hemma när jag ser hur duktiga de är på att renovera. Kanske får bli lite tapetsering under semestern..

Helgerna har varit fullbokade med äventyr, så nu i lördags inledde jag dagen med att baka hallongrottor och chokladmuffins som värsta housewifen. Älskar verkligen att baka, önskar bara att jag hade ett större kök och fler plåtar och...
Efter min sockerbagarsession var vi hembjudna till Cissi, Mats, Filip och Elvira på lunch ute på altanen. Ella var väldigt förtjust i Elvira och ville "klappa bebis" hela tiden.

När Ella själv får välja kläder, går det gärna i Tessans favoritfärg rosa.. inte mammas favoritfärg men när jag ser hur glad skorpan blir så vad gör man inte...

Vi fortsatte lördagen med ha lite grillkalas med Henrik, Cathinka och Ludvig. De hade nyss kommit hem från semester i Italien. Så man kan lugnt säga att jag var lite avundssjuk, men som tur är har jag och Andreas bokat en weekend i Berlin i oktober utan Skorpan. Härligt att ha en resa att se fram emot och tur att Ella har världens bästa "mammor"- farmor som ska vara barnvakt.
Kusinerna har korvkalas. Det är skönt att de börjar kunna leka mer med varandra även om just den här kvällen mer hade ett lite "jackass" tema..

Söndagen innebar en tripp till Bikinibotten och Angelinas 2 årskalas.
Ella hjälpte gärna till att öppna presenterna..

Need I say more..

Tårtkalas!!

Tjejerna i Svampbobmood.

Dagen avslutades med både en tripp till IKEA i jakten på den perfekta soffan.. Vi tog även en sväng till Heron City, tror Ella gillade det bäst... Om hon fick bestämma skulle nog hela semestern vara en rutchkaneturné.
Känner mig som en riktig husmor men gillar vår nya dammsugare, tänk att jag skulle säga en sådan sak, weird.

Men jag tycker mer om min nya lilla dator!! Nu ska bara Tobbe "the computer wizard" pimpa den lite också..


Inga kommentarer: