fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År!!

Vi firade nyår hemma hos familjen Appehl, precis som förra året men med en skillnad, i år var vi 10 vuxna och 5 barn... Vi delade upp maten så att alla kunde dra sitt strå till stacken. Mingeltilltugget som vi fick när vi kom stod Therese och Phil för, en massa gott som vi drack bubbel till.
Vi gjorde förrätten, västerbottenpaj med löjrom och havskräftor. Fick användning av min muffinsplåt till pajerna, en bra idé som jag hittade när jag letade recept på nätet.

Barnens meny var lite annourlunda... Potatismos och korv som alla åt utom Ella som satt i soffan och åt välling istället...

Varmrätten lagade Tobbe, Johan och Ulrika med moraliskt stöd från Tina. Oxfile Wellington med mandelpotatismos och en underbar rödvinssås.

Elsa föredrog också välling...

Tobbe Trollkarl visar sin magi för barnen.. A.k.a tomtebloss..

Efterrätten fixade Amir och Annelie, vet inte riktigt vad den kallas men skulle nog gissa på semifreddo.. Den var väldigt god i alla fall.

Min nyårsoutfit, klänning som jag sydde upp i Thailand, skor Topshop och acc från H&M. Har tyvärr inget kort på alla andra fint upklädda på festen eftersom vår kamera pajade.. Min mobilkamera har tyvärr sina begränsningar.

Inga kommentarer: