måndag 3 augusti 2009

Peter hjärta Lisa

Vi startade dagen med en liten tur på stan.


Mysiga gator att promenera på.

Lunch åt vi på ett litet crepperie, jag tog en västerbotten galette, mycket gott.

Efter en liten "förfest" i Henrik och Cathinkas hotellrum var vi redo för bröllop, uppstasade och klara.
Jag hittade till slut en klänning som matchade mina skor som jag köpte först..

Vi fick söta små flaskor med såpbubblor att blåsa på brudparet.

Det fina brudparet!!

Söta Rebecka.

Världens sötaste lilla Alexander var självklart också med och var sjukt gullig i sin lilla outfit.

Peter ♥ Lisa.

Efter vigselakten i Domkyrkan var det dags för Champange i den gamla kyrkruinen.

Väldigt vackert och gott..

Lisas fina brudbukett.

♥ Kärlek♥

Fina Henrik och Cathinka.

Fredrik(gift med Helena),Helena(Lisas syster),Birgitta(Lisas mamma),Peter, Lisa, Bertil(Lisas pappa), Maria-Theresa(Peters syster), Nina( sambo med M-T).
Hela fina brudföljet med närmsta familjen. Lisas mamma, Birgitta hade sytt hennes fina klänning och även Helenas fina brudtärneklänning.

Festlokalen.

Det vackra brudparet.

Förrätten - Östersjölax med pepparot, mormors gurka, kavring och dill.

Varmrätten - Hängmörad biff "Simgus" BBQ style.

Efterrätten - Mousse på gotländsk rödbeta med yoghurt sorbet & lakrits karamell.

En liten extra efterrätt - Drömmar och tryffel.

Bröllopstårtan.

Den obligatoriska tårtmatningen.

Snyggingarna..

Systrarna Kjellberg i fina klänningar.

Vickningsdags..

Lokalproducerad korv med hembakat korvbröd och gurksallad, var underbart gott framåt småtimmarna..

Vi dansade hela natten och självklart kunde varken jag eller min bror hålla oss ifrån att leka Dj´s....

Kl 03.10 och jag har fortfarande mina heels på mig trots att jag gått på kullersten genom halva Visby och dansat hela natten, ska man vara fin får man lida pin...
Det var ett underbart bröllop med grymt god mat och dryck. Är jätteglad att jag fick vara med och dela den här dagen med Peter och Lisa. All kärlek till er!!

1 kommentar:

Lisa sa...

Vi är så glada att ni kom och delade denna stora dag! Jättefina bilder som är upplagda ;-). Stor kram Lisa & Peter